Kínai éjszakák

Igen, az is eljött végre, ellátogattam Kínába.

Feledhetetlen élmeny volt. Több ok miatt is. Nemcsak az emberek miatt, vagy a város látvány, vagy csupán a kínai szolgáltatás vagy a az utcák csúnyasága és szépsége miatt.

De kezdem az elejénél.
Akkora tömeg akart Május 1én kínába menni, hogy 1 óra 15 percet kellett sorba állnom csupán a checkin-elésnél. És még utána is vagy egy fél órát, hogy megnézzék a kézipoggyászomat. De voltak akik ennél is rosszabbul jártak és ök 2 és fél órát álltak sorba mindössze.
Na 5 órás utazás után közölte a pilóta, hogy a Shanghai reptér le van zárva, szóval nem ott fogunk leszállni, hanem egy másik városban. ez már akkor gyanus volt, mikor a képernyőn láthattad, hogy csak körrözünk a levegőben és már éppen le kellene szállnunk, de Shanghai még messze van. Persze a bemondás 5 perces kínai szöveg és 2 mondat angol követte. Tehát a mai napig nem tudom, hogy igazáből mi volt a probléma. Persze én már gondoltam, hogy megint it van a madár influenza és nem hogy leszálni nem lehet de majd az országot se hagyhatjuk el vagy 3 hétig... Aztán eszembe jutott, hogy fasza, h máshol szállunk le, de vajon hány órába telik majd hogy sid odaérjen értem ebbe a másik városba. Aztán jobban látam nem idegeskedni emiatt. Ezt jól is tettem, mert 20 perc mulva közölte a pilóta, hogy mégis csak Shanghaiban szálllunk le, csak másik reptéren. Na ez már jobban hangzott. Megkérdeztem a mellettem ülő hapit, hogy milyen mesze van a 2 reptér egymástól, azt mondta 1 óra kocsival. Na az nem para gondoltam. Erre 10 perce megint a pilóta, hogy para elmult, megyünk az eredeti reptérre. Na jó. Bár ekkor nagyon gyanusnak gondoltam, hogy Sid ekkor már útban van a másik reptér felé és mire odaér közlik vele, hogy mégis jöjjön vissza :-).
Na ez így is történt. 1 órás késéssel landoltunk és 1 órás váraozás után megérkezett Sid..............

Ezután Bence lakásához vezettett az utunk, ahol az egyik lakótársa rendelkezésünkre bocsátotta a szobáját.
A nagy izgalom örömére elmentünk hármasban Koreait ebédelni.
A koreaiak egy vékonyabb pálcikával esznek, ami még nehezebbé teszi az evést.


Bencike és Sidike:

No comment


Aztán egy délutáni pihenést követve Sid nagybátyjáékhoz vezettett az utunk.
Hát meg kell hogy mondjam az ő házuk nem igazán emlékeztetett egy átlagos kínai részre. Nagyon szépen berendezett, tele indiai és régi kínai dolgokkal. Nagyon szép ház.

Másnap elmentünk ez egyik bevásárlókp-ba. Kicsit a kínai piachoz hasonlított nem pedig egy átlagos bevsárló kphoz. ÉS mindenhol alkulnod kell, nem is keveset. Vettem egy Police napszemüveget mindössze 2500FTért, ami nagyon eredetinek tűnik, mert a gagyi szeművegek bántják a szememet. Meg még beszereztem egy pár dolgot. A fiúk is vettek mindenféle hasznos és kevésbé hasznos dolgot. Pl vicces napszeműveget:


Vásárlás után az 1001 éjsza étteremben vacsoráztunk. Találkoztam Sid és Bence pár barátjával é eljöttek Sid nagynénjéék is.

A hely azért is volt érdekes, mert voltak hastáncos lányok.
Az egyiknek meg éppen a közönséggel támadt kedve táncolni... Na találjátok ki volt a szerencsés, hát Benya.
A vidót megtlaláljátok a Blogom jobb oldalán pár másik kínai videóval egyűtt.

Szombaton megnéztuk a Jade Buddha templomot Siddel.
Itt miinden kisebb nagyobb Buddha a Jade kőből van kifaragva, amit nemtudok mi magyarul. Ide tényleg járnak buddhisták imádkozni. Lehetett látni az embereket meg hallani ahogy imádkoznak.
Ha kína minden része ilyen szép lenne mint ez a templom akkor nagyn szép lehetne.
Dorka kérdezte mi a különbség kina és india között. Hát ugye mond a 2 országban sokkal nagybb por van az utcán mint egy átlagos európai országban. Ami Szingapúr után nagyon koszosnak tűnik :-) Indiában több kulturát láttam mindenfelé, kínában csak szórakozó helyeket. Indiában mindenki bezsél angolul, kínában senki. Indiában nagyon aranyosak voltak az emberek, kínában bunkók.

Ezzel nem szeretném lehúzni kínát, mert nem azt mondom, hogy egy szar hely, csak más.
Viszont érdekes egy ország és nagyon olcsó. főleg ha valaki Szingaporeban keres. elmentünk a vacsi után egy 5 csillagos szálloda 36dik emeletére iszogatni. Hát ipari szép látvány volt az egész városra. És az árak olcsobbak voltak mint szingaporeban egy átlagos étteremben :-) vicces.
Most már megértem miért szeretnek az németek a Balcsira menni. :-)
Na itt vanna a képek a Jade templomból:


Na itt láthatók a híres labda a labdában faragványok. Akartam venni egyet, de eztán elfejtettem :-)
De majd legközelebb.
























És végül egy kép bencével :-)


Na írjátok meg kommentbe, hogy még mire vagytok kiváncsiak kínával kapcsolatban!

Category: 4 comments

4 comments:

Qper said...

Az Olimpiát reklámozzák ezerrel a kínaiak?

Gondolom érdekel, hogy az indiai női krikettesek megnyerték az Ázsia-kupát :)

Boca said...

Tényleg megnyerték? HÁt nem csalódtam :-)

Nem láttam annyira, hogy nyomatták volna az olimpiát. bár lehet h ez azért is volt, mert nem néztem TVt, az ujságok meg hírdetések mind kínaiul voltak és ha akartam volna se értettem volna meg őket :-)
Szóval nemnagyon szúrt szemet.
És te hogy állsz a krikettel?

Qper said...

Köszönöm a kérdés, jól állok a krikettel. Igaz vasárnap kikaptunk egy 6 óráig tartó meccsen, ütésben kellene javulni, aztán egész összeállna a dolog. (itt találsz egy beszámolót: http://www.hungary4cricket.com/
scorecards/080511_duna_kang.htm)

Fura, azt hittem a kínaiak jobban nyomatják az olimpiát. Lehet, hogy csak a külföldi sajtóban jön át jobban. A képen látható kajákat, gondolom nem Erős Pistával ízesítették :)

Boca said...

Nemnagyon. Itt a különféle chilik a menők, van koreai, maláj, indiai.... és elvileg mindegyiknek más az íze.
Ja egyik erősebb mint a másik :-)